15:44 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اسلامی بیدگلی

راه اندازی سامانه جدید صدور کدهای سبدگردانی با کاهش زمان صدور
نماد برتر- دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران از راه اندازی سامانه جدید صدور کدهای سبدگردانی با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی در آینده نزدیک خبر داد.
مصوبه شورای عالی بورس منع قانونی ندارد
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس ، شایعه عدم اجرایی بودن مصوبه شورای عالی بورس و مغایرت این مصوبه را با قانون رفع موانع تولید و خروج بانک ها از بنگاه داری، تکذیب کرد و گفت: این مصوبه کاملا قابل اجرا است و بندهایی از آن به موضوع قانون خروج بانک ها از بنگاه داری اشاره و آن را حل کرده است.
قابل بورس بازان/ دامنه نوسان حذف میشود؟
نماد برتر- درحالی که زمزمه‌های حذف دامنه نوسان در بازار سهام به گوش می‌رسد که اجرای آن فعلا قطعی نشده است. البته دیشب مدیرعامل بورس تهران از تعویق بازگشایی دو نماد خاص نیز خبر داد.
برای درست شدن اقتصاد ذهن‌ها را باید شست!
پایگاه خبری راد: عضو شورای عالی بورس در خصوص احتمال سهمیه‌بندی شدن برخی کالاها گفت: علاوه بر مشکلات ساختاری اقتصادی، برخی تصمیمات نادرست اقتصادی به ذهن مدیران و مسئولان برمی‌گردد؛ ذهن‌هایی که همچنان راه درست را ایجاد چارچوب و استفاده از سهمیه بندی در اقتصاد می‌دانند.
کاهش ارزش پول ملی کار دولت نیست
پایگاه خبری راد: کاهش ارزش پول ملی در ماه‌های گذشته مسأله‌ای است که همزمان با افزایش قیمت ارز و بروز تورم در اقتصاد به وجود آمده است که به اعتقاد یک اقتصاددان، کاهش ارزش پول ملی باعث شده برخی بدهی‌های دولت سبک‌تر شود اما اینکه دولت این کار را تعمدا انجام داده باشد بسیار بعید است، چراکه در این صورت هزینه اجتماعی بسیار بالایی را متحمل شده است.
بازار سرمایه نیازمند فرهنگسازی برای عامه مردم است
پایگاه خبری راد: رئیس کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با اشاره به موضوع فرهنگ‌سازی در بازار سرمایه و آشنایی عامه مردم با بورس، گفت: باید از طرق مختلفِ فرهنگی بازار سرمایه را به عامه مردم بشناسانیم. همچنین باید از پتانسیل بازار سرمایه در تامین مالی تئاتر و سینما بهره برد.
راهکارهای فوری کنترل بازار مسکن بررسی شد
پایگاه خبری راد: جهش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا راه‌حل‌های کنترل بازار مسکن را با حضور فعالان این بخش بررسی کند. در این برنامه ۹ راهکار توسط وزارتخانه ارایه شد که بعضی مدعوین آن‌ها را مناسب ارزیابی کرده و برخی گفتند جهش فعلی مسکن درواقع نوعی اصلاح قیمت ناشی از رشد نقدینگی و انتظارات تورمی است که راه‌حل خاصی برای آن وجود ندارد.
افشای صورت‌های مالی ارکان بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری با تشریح عملکرد این نهاد در طی یک سال گذشته گفت که کانون، صورت‌های مالی خود را به زودی منتشر خواهد کرد و تاکید کرد تمام ارکان‌های بازار سرمایه از جمله سازمان بورس باید صورت‌های مالی خود را افشا کنند.
صفحه قبل | صفحه بعد